For beautiful kitchen

Korea Catering & Cookware

고객보호활동 2017-09-18T15:37:25+00:00

고객 보호 활동(Customer Protection Activity)

소비자분쟁해결기준

아래 사항을 자세히 읽어 보시고, 제품 사용에 참고하시기 바랍니다.
본 제품은 재정 경제원이 고시한 소비자분쟁해결기준에 의거 정당한 소비자 피해에 대해 수리 교환 환불해 드립니다.

구분 피해유형 보상기준
품질 보증 기간 내 정상적인
상태에서 발생한 사항

  • 품질보증기간 : 1년
  • 부품보유기간 : 3년
제품 구입후 1개월 이내에 발생한 품질, 성능, 기능상 치명적 하자 제품 교환및 구입가 환급
품질, 성능, 기능상 불량 무상 수리, 교환
동일한 하자가 2회 이상 발생하였을시 제품교환
수리 불가능 시 제품교환
교환 받았으나 동종의 하자 발생시 구입가 환급
소비자 고의 과실로 발생한 고장 유상수리
소비자가 수리 의뢰한 제품을 사업자가 분실했을 경우 제품교환
품질 보증 기간 이후
(단종품 제외)
부품 미 보유로 인한 소비자 피해 유사제품 교환
1개월 이내에 발생한 치명적
하자의 내용
*공통사항
정상적인 사용상태에서 핵심 부품의 파손 혹은 중요기능 상실 ( 기능하자 부분품 파손)
압력솥 : 정상 가열시 신호추 미작동, 스팀 누수로 조리 불가

Customer Dispute Settlement Standard

Please read the following carefully and refer to the product using.
For the reasonable consumer damage, we will repair, exchange, or refund in accordance with Customer Dispute Settlement Standard Ministry of Finance and Economy announced.

Sort Damage type Compensation Standard
In case of the damage occurred in the warranty period

  • Warranty period : 1 year
  • Components keeping period : 3 years
Serious flaw of quality, performance, or function occurred within 1 month Exchange of products or Refund
Quality, performance, or Function Defect Free repair or Exchange
If the same defect occurred more than two times Exchange of products
Unable to repair Exchange of products
If the same defect occurred after exchange Refund purchase cost
Breakdown by customer’s negligence Repair with customer charge
If business operator lose the product customer requested Exchange of products
After warranty period
(Except discontinued model)
Customer damage due to out of components stock Exchange of similar products
Serious flaw occurred within 1 month *Common Subjects
Failure of the key component or lose of main function in normal use (Breakdown of accessories)
Pressure cooker : Non functioning signal pendulum, Impossible cooking due to the steam water leak